Здравеите колеги искам на 2.0 16к мотор да си поставя олекотена шаиба на к.вал та питам има ли някои да е слагал и да сподели мнение,как е колата.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Олекотена Шаиба
Collapse
X
-
Слагал съм такава на 1.8 мотор и ако съм усещал нещо ... то евентуално в ниските обороти, но може и да е заблуда.
-
На старата ми алфа 2000 кубика бензин сложих такава шайба и не съжалявах.Разлика има и то добра но в ниските до средни обороти.В последствие махнах и балансиращите валове и работата си дойде на местото.Много по пъргав мотор.Реагираше на педала веднага.А до като беше накичен с валове и шайба от ниските до към 3500 беше жълва с пръчка.И веднага отговарям на тези дето ще ми кажат че съм потрошил мотора.Няма такова нещо,така го карах повече от 40000 километра преди жената да го потроши.Мотора го купи един колега от южна България в цветущо здраве.Да си го кара със здраве.
Alfa Mito 1.4
156 2.0 155 ex
156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex
Comment
-
Бях с такава шайба на мойта 156-ца 1.8тс. Определено беше по - пъргава в ниските и средните обороти. Колегата Ферарист ми я прави по поръчка. Първоначално бях доволен, но още на третия ден ремъка почна да свири много дразнещо. Сменях обтегача, после друг ремък и файда никаква. Просто шайбата беше крива и ядеше ремъка, иначе не бих я свалил... Ако попаднеш на читава шайба слагай
Comment
-
Разлика само в ниските обороти .... Нищо осезаемо ...... Но се усеща определено.
балансиращия вал също има влияние в ниските и ако не те притеснявал леки вибрации м/у 6000 и 7000 оборота - Махай, и без това този ремък е виновен за доста потрошени двигатели ....
Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....
Comment
-
До тука добре момчета ,благодарен съм ви ,че помагате,аз баланс валове нямам,имам ма са без ремък,шаиба точно от ферариста исках да си купя,ма момчето няма,за момента,а и не ги прави.Започнах да олекотявам моята ,на първо пилене,падна на кило и сто грама,сега и предстои второ пилене,след него ще я мерна пак,ма се опасявам,че на края в готов вид,ще е пак тежка,понеже ще и предстои леко отежняване като и направя нова централна част.Ако некои знае за готова шаиба за продан нека свирне,и другото колко,трее да тежи принципно една олекотена шаиба за да има ефект,на ферариста четох че са около 700 грама,ма аз надали ще мога да ги постигна с желязна шаиба.Маховика също ще бъде пилнат,ма не сега,като доиде време да се сваля кутия за сединител или нещо друго,ще дялна и маховика.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Тва е временно, взех си още един двг от Фиат Купе20VTurbo и той също ще се кичи с такава шайба.......ситуацията е моментна....."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Моята я взех от Феро и повече от 50к не съм имал никакви ядове.Два пъти сменях ремък и все забравям размера.
пс.Сега си намерих стара кореспонденция с феро и го открих.Ремък 1965 става идеално.Alfa Mito 1.4
156 2.0 155 ex
156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex
Comment
-
Извинявай, диаметъра на олекотената шайбата на коляновия вал ли е по-малък че не разбрах.Ако е така би ли обяснил какво става с разпределителните валове.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеИзвинявай, диаметъра на олекотената шайбата на коляновия вал ли е по-малък че не разбрах.Ако е така би ли обяснил какво става с разпределителните валове.Fiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеИзвинявай, диаметъра на олекотената шайбата на коляновия вал ли е по-малък че не разбрах.Ако е така би ли обяснил какво става с разпределителните валове.
Обяснявам ти веднага...
По-малък диаметър ---> по-малка площ на триене между ремъка и шайбата ---> по-малко конье се хабят за задвижването на всичките тия ролки и ремъци.
Още повече и като ролката се олекоти - едно е ремъка да трябва да трябва да върти 5кг, друго е да върти 3кг примерно.
Казано по друг начин, компонентите задвижвани от ремъка извършват някаква работа и това изисква някаква мощност. Тя идва от двигателя и се предава чрез шайбата на коляновия вал и ремъка.
Като се забави скоростта, с която се въртят тези компоненти, така намаляваме и количеството работа, която те извършват. Следователно по този начин се намалява и нуждата от мощност, която двигателя да отдаде за тази "работа".
Тоест тя ни идва един вид "излишък" и вместо да я прахосваме във въртене на каиши и ролки, може да я ползваме за ускорение
Естествено, ако се прекали с намаляването на диаметъра на шайбите, ще има и негативни ефекти - примерно алтернатора ше зарежда по-малко, водната помпа ше върти по-бавно, компресора на климатика също итн итн... Тоест трее да е изчислено горе-долу в кви граници може да се намали диаметъраLast edited by digitalundgrd; d.m.y г., 21:40.Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
Comment